Pódiumdiszkusszió

Techpálya (Pódiumbeszélgetések)

Sikeres női vállalatvezetők, egyetemi hallgatók, szakemberek egy pódiumbeszélgetésben számolnak be a műszaki pályában rejlő karrierlehetőségekről és saját tapasztalataikról.

Pódiumbeszélgetések résztvevői:

Némedi Andrea, fejlesztési vezető, business coach, soft skill trainer, SAP

Pedagógusi és egyetemi kutatói munka után 12 éve váltott az SAP-hoz. Műszaki szakszövegíróként kezdett, dolgozott agilis módszertannal scrum masterként, 4 éve development managerként fejlesztői csapatokat vezet, emellett belső coachként és soft skill trainerként támogatja a munkatársak fejlődését világszerte. Hisz a folyamatos fejlődés lehetőségében (growth mindset), az élethosszig tartó, tapasztalati tanulásban. A legtöbbet a munkatársaitól és a cselekedetei hatásából tanul. Önismeretében a belső békén, csapatvezetésben a bizalmon, megoldásfókuszú brief coachként az egyszerűsítésen, trainerként a résztvevők egymás közti interakcióinak a biztosításán dolgozik.

Zakor Andrea, Support center vezetője, SAP

Tanárként diplomázott, majd pénzügyi vonalon képezte tovább magát. Az SAP-val, mint szoftverrel ügyféloldalon került először kapcsolatba, de közel 18 éve már SAP terméktámogatási területén kamatoztatja tehetségét. Szakértőként eleinte a pénzügyi és kontrolling modulok használatában segítette az az ügyfeleket világszerte, majd vezetőként számos terméktámogatási csapatot vitt,  olyan modulokban, mint Emberi Erőforrás Gazdálkodás (HCM) , Pénzügy és Kontrolling (FIN/CO), Üzleti Információ Management (BW). Idén májusban lett a Support Center Hungary & Russia vezetője, ahol több mint 350 kolléga tevékenykedik, amelynek közel 40%-a női munkavállaló.  Emellett évek óta belső coachként is támogatja a munkatársakat. Hisz benne, hogy az önismeret és a folyamatos önfejlesztés elengedhetetlen része mind a magánéleti mind a szakmai kiteljesedésnek. Vezetőként alapvető értéknek tartja az integritást és hisz benne, hogy a pozitív attitűd, a megoldás orientált gondolkodás és a tudatos változás-kezelés meghatározóak a szervezeti siker szempontjából.

Magánemberként szívesen ismer meg új kultúrákat, utazgat a világban és kis mértékben bár, de sorozat-függőnek tekinti magát.

Lontay Melinda, fejlesztési vezető, SAP

Közgazdasági és informatikai tanulmányok után egy könyvvizsgáló cégnél kezdte pályafutását, ahol informatikai rendszerek átvilágításával és üzleti folyamatok feltérképezésével foglalkozott. 14 évvel ezelőtt csatlakozott az SAP-hoz, ahol azóta több területen is dolgozott. Az első években az ügyféltámogatási csapat tagja volt, utána váltott a Magyarországon újonnan alakult szoftverfejlesztői részleghez. Itt egy rövid ideig programozóként dolgozott. Hamar rájött, hogy a forráskód írásnál jobban érdekli, hogy hogyan lehet olyan alkalmazást készíteni, ami a lehető legjobban megfelel az ügyfelek igényeinek. Jelenlegi pozíciójában egy felhőalapű üzeleti megoldást fejlesztő csapat vezetőjeként ennek a kihívásnak próbál eleget tenni.

Szücsik-Kis Gabriella, NWOW Hálózati Szervezet Projektvezető, ELMŰ-ÉMÁSZ

2004-ben csatlakozott az Elműhöz, Környezetvédelem/biztonságtechnika területre, közgazdászként, környezetvédelmi mérnökként. Hulladékgazdálkodási folyamatoptimalizálással foglalkozott 10 évig.
2014-ben egy új projektcsapathoz csatlakozott, ahol szervezetfejlesztéssel, változásmenedzsmenttel, folyamatoptimalizálással foglalkozik. Jelenleg a projektcsapatot vezeti.
Hisz a folyamatos fejlődésben, egymástól való tanulásban, az együttműködésben, a humán erőben és a kemény munkában, melyek mind a célok elérését segítik.

Ébelle Szabina, webshop fejlesztési koordinátor, Praktiker

Szoftverfejlesztést tanultam a Gábor Dénes főiskolán, mérnökinformatikus szakon. A főbb tantárgyaim között szerepeltek különböző matematikai és statisztikai tárgyak, objektumorientált programozási nyelvek, mint pl. JAVA és C#, PHP és HTML webprogramozás, relációs adatbázisok kezelése SQL nyelven, illetve programtervezés, felhasználói felület tervezés. Ezen kívül több olyan tantárgyunk is volt még, melyek révén betekintést nyerhettünk az informatika különböző ágazataiba, mint például az üzleti intelligencia, operációs rendszerek üzemeltetése vagy a számítógépes grafika (3D modellezés).

2015-ben kerültem a Praktikerhez, egyszerű diákmunkára jelentkeztem, a szállítókkal való kapcsolattartás és a listázott termékek adatainak beszerzése volt a teendőm az újonnan „épülő” webáruházhoz. Később már olyan feladatokban is részt vehettem, melyek a webshop CRM rendszerének fejlesztéséhez kapcsolódtak, például különböző lekérdezésekkel és kisebb VisualBasic makrók írásával automatizálni és könnyebbé tenni bizonyos munkafolyamatokat.

2017 óta dolgozom webshop fejlesztési koordinátor pozícióban a Praktikernél. Jelenlegi feladataim közé tartozik a fejlesztők munkájának irányítása és ellenőrzése, üzleti folyamatokhoz kapcsolódó fejlesztések tervezése a front-endhez és back-endhez kapcsolódóan egyaránt. Az elkészült fejlesztések ellenőrzése, tesztelése. Adatbázis-elemzések, kimutatások készítése, illetve az áruházi dolgozók informatikai támogatása.

Stummer Dóra, webshop fejlesztési koordinátor, Praktiker

Az informatika világával a Weöres Sándor Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskolában találkoztam először, akkor még játszva ismerkedtünk a programozással Comenius Logo segítségével.
Tanulmányaimat a Teleki László Gimnázium és Informatikai Szakgimnázium 6 osztályos iskolába folytattam, ahol még inkább megszerettem ezt a területet.
A kiváló informatikai érettséginek köszönhetően ECDL vizsgát is sikerült szereznem.
Szabadidőm alatt weboldal tervezéssel és weboldal készítéssel foglalkoztam.

A SZÁMALK-Szalézi Szakgimnáziumban Webmester és Informatikai hálózattelepítő és üzemeltető szakirányt választottam, melyben úgy éreztem megtaláltam a helyem. Sajnos a szak kevés létszám miatt megszűnt, így Informatikai rendszergazdaként újra kezdtem a képzést, ahol IT Essentials vizsgát is sikerült tennem.

A Praktikernél 2015-ben kezdtem el dolgozni Webshop ügyintézőként, ahol az újjáépülő webshophoz hiányzó termék adatokat beszerzésével, meglévő adatok rendbetételével és a szállítókkal való kapcsolattartás volt a feladatom.

2016-ben kaptam lehetőséget, hogy egy új osztály tagja legyek, ez volt a Merchandising osztály. Itt egy teljesen ismeretlen polctervező programot Spacemen-t és a Corell Drawt, vektor grafikai programot is megismerhettem, melyben az áruházi alaprajzokat készíthettük.
2018 óta ismét a Webshop osztályt erősíthetem, mint fejlesztési koordinátor. A feladatom, hogy az új online belistázási oldal fejlesztését koordináljam és supportáljam. Ebben nagy segítséget nyújtott a rendszergazdaként megismert, adatbázis kezelés, ~fejlesztés, programtervezés, webprogramozás és a projektmenedzsment, amely lehetővé tette, hogy folyamat ábrájában és standard munkafolyamatok elkészítésében segíthettem kollégáimat. Bízom benne, hogy ezen az új területen még több tapasztalatot és tudást tudok elsajátítani.

Godó Mónika, eco-design koordinátor mérnök, Knorr-Bremse Vasúti Jármű Rendszerek

A Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Vegyészmérnöki Karának környezetmérnök szakán végzett. 

Mónika 5 éve erősíti a Knorr-Bremse csapatát, korábban több magyar nagyvállalat HSE (munkaegészségügy, biztonság és környezetvédelem) osztályán dolgozott. Egy különleges és egyedi pozíciót tölt be a cégnél: eco-design koordinátor. Az eco-design magyarul környezettudatos terméktervezést jelent. Feladata a Knorr-Bremse konszern szintjén az eco-design projektek koordinálása, valamint életciklus (karbon-lábnyom) elemzések készítése. A vasútipar fenntarthatóságára alapított két nemzetközi munkacsoportban is részt vesz. Munkája során a fenntartható fejlődést és a környezet védelmét tartja szem előtt a mindennapokban, ami véleménye szerint a környezettudatos terméktervezéssel kezdődik.

Szolnoki Beáta, projektvezető, Hauni Hungaria Gépgyártó Kft.

A Hauninál a pályafutásomat LEAN mérnökként kezdtem 2015-ben, melynek keretében hatékonyságnövelő projektekkel foglalkoztam termelésközelben. Idén tavasztól pedig projektvezetői pozícióban kamatoztathatom tudásomat. Igen változatos projekteket vezethetek, melyek nagyobb, területeken, esetleg gyárakon átívelőek, mint például egy SAP HR modul bevezetése, vagy a gyártásnak egy korszerű digitális szoftver fejlesztése. Szeretem a kihívásokat, nagyon fontosnak tartom mind a munkámban, mind a magánéletemben a folyamatos fejlődést és azon vagyok, hogy minden lehetőséget megragadjak e téren.

Sopronyi Timea, Agile master (tanácsadó), Bosch Power Tool Kft

Közgazdászként diplomázott a Miskolci Egyetemen. A miskolci telephely 7. munkavállalójaként 17 évvel ezelőtt kezdett a Bosch Power Tool Kft.-nél. Zöld mezős beruházásról lévén szó az első pár hónapot Svájcban töltötte, ahol a logisztikai folyamatok betanulása volt a fő feladata. A kiküldetést követő években egy közel 100 fős logisztikai bázis felépítéséért és vezetéséért volt felelős Miskolcon. Karrierjét projektvezetőként folytatta , ahol egy szakmai csapat koordinálásával, melynek során egy internetes felület kellett kifejleszteni és bevezetni a beszállítókkal történő információáramlás és napi rendelés átláthatóvá tétele érdekében. Itt került közelebbi kapcsolatba a lean felfogással, ami azóta is segíti a napi munkavégzésben. Az elmúlt 8 évben műszaki területen folytatta pályafutását, melynek során többek között külföldi telephelyekről történő termelés áttelepítésben, illetve egy ipar 4.0-s technológiával támogatott termelési egység kifejlesztésében és logisztikájának megtervezésében vett részt. Az új gyártási filozófia bevezetését követően ennek a területnek a vezetője volt.  Mivel a Bosch lépést tart a változó világ támasztotta követelményekkel néhány évvel ezelőtt elkezdte átalakítani a teljes szervezetét annak érdekében, hogy a lehető leggyorsabban tudjon reagálni a vevői igényekre. Ahhoz, hogy ez gördülékenyen menjen ún. Agile Masterek (sok éves lean tapasztalattal rendelkező belső coachok) segítik a vállalatot. 1 évvel ezelőtt csatlakozott ehhez a nemzetközi csapathoz, de továbbra is a miskolci telephely optimális működését támogatja 2 másik kollegájával együtt. Legfőbb feladatának a visszajelzés alapú kommunikáció elterjesztését, a csapatok teljesítményének folyamatos fejlesztését és egy hatékony vállalati kultúra megvalósítását tartja a jelenlegi pozíciójában.